IJsselgemeenten verstuurt 4 keer per jaar de Nieuwsbrief voor Werkgevers.

Aanmelden voor de Nieuwsbrief IJsselgemeenten

• Subsidie voor in dienst nemen statushouders

Vanaf 1 september kunt u een subsidie aanvragen wanneer u statushouders in dienst neemt.

• Jos is administratief medewerker

Sinds 1 december werkt Jos bij de gemeente Capelle aan den IJssel. Hij is administratief medewerker op de afdeling Stedelijke Ontwikkeling. Daarvoor kreeg hij een bijstandsuitkering. Hij vertelt zelf hoe hij aan het werk kwam.

• Ian werkt bij Stedin

Als jongere deed Ian Mbo en Hbo opleidingen ICT en informatica. Maar in de praktijk vond hij dat helemaal geen leuk werk. Hij heeft een stoornis waardoor hij niet makkelijk contact maakt met mensen. Hij kon geen werk vinden en kwam ‘in de uitkering’ terecht.

• Yatzury is assistent accountant

Sinds 3 maanden werkt Yatzury Virginia bij Daamen & van Sluis accountants belastingadviseurs. Dit is een accountantsorganisatie met ongeveer 50 medewerkers in Capelle aan den IJssel. Ze doet daar de administratie voor een aantal klanten van dit kantoor.

• UWV op het Werkplein

Sinds kort is het UWV 2x per week op het Werkplein. Met deze samenwerking willen we de dienstverlening aan werkgevers en werkzoekenden in Capelle, Krimpen en Zuidplas verbreden en beter bereikbaar maken.

• Statushouders gaan ondernemen in NL

Op 29 februari haalden 9 statushouders een certificaat voor ondernemen in Nederland. Daarvoor volgden ze sinds oktober lessen bij de Ondernemersschool. Ze willen in Nederland starten als ondernemer. Vaak waren ze dat ook in hun vaderland. Hier gaan ze opnieuw beginnen.

• Werkcentrum Rijnmond brengt hele arbeidsregio samen

Een baan, een opleiding of personeel vinden, stopt niet bij de gemeentegrenzen. Werkcentrum Rijnmond is de plek waar alle loketten van de dienstverlening voor de arbeidsmarkt samenkomen. Uitdagingen zoals de grote personeelstekorten en de vele werkzoekenden vragen om een gezamenlijke aanpak. Twintig partners uit regio Rijnmond zetten de schouders onder het nieuwe Werkcentrum Rijnmond.

• Statushouders geslaagd voor opleiding

Zes statushouders zijn geslaagd voor een schoonmaak opleiding. Vier van hen kregen deze week van Capelse wethouder Harriët Westerdijk hun certificaat. Hiermee kunnen ze aan het werk in de schoonmaakbranche. De uitreiking vond plaats tijdens een feestelijke bijeenkomst in de raadszaal van Capelle.

• Teske werkt bij Osage

Wanneer je al een lange tijd een uitkering krijgt, kan een baan vinden moeilijker worden. En dat terwijl een uitkering niets zegt over je kennis en wat je kunt.